محل تبلیغات شما

بسم الله
به نام خدا ، برای خدا ، به سوی خدا
از دو منظر درباره #انتخابات و انتخاب بین #اصلح و #صالح_مقبول مطالبی خدمت شما ارائه میشود
آیات و روایات
و تحلیل میدانی
از منظر بیانات امام و رهبری هم میشد که دوست داشتید خودتان پیگیری کنید

کاملا توجه کنید :
روایات کنار زدن فرد اصلح، بسیار قابل توجه است: مَن تَقَدَّمَ عَلَی قَومٍ مِن المُسلمینَ وَ هوَ یـرَي أنَّ فِیهم مَن هوَ أفضلُ مِنه فَقَد خَانَ االله وَ رَسوُلَه وَ المُسلمینَ» (باقلانی، 1414ق، ص478 )
(اگر کسی خود را بر گروهی از مسلمانان جلو اندازد ، در حـالی کـه میدانـد کسی شایسته تر از وي در میان است، همانا به خدا و رسول وي و مسـلمین خیانـت کـرده اسـت!)
اگر مقبولیت ناشی از اشتباه مردم در تطبیق معیارها بر فرد اصـلح بود، باید به مردم کمک کرد که به سمت نـامزد #اصـلح برونـد
هر ادّعايى با عمل ثابت مى‌شود. ای پیامبر به مردم بگو إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي»(آل عمران ۳۱) اگر خدا را دوست دارید از من(پیامبر) پیروی کنید

همچنین وظیفۀ ما سفارش دیگران به حق و سـفارش بـه پایـداري در این راه است: وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْر» (العصر آیه ۳)

 اگر نیروهاي مؤمن و مؤثر تلاش کنند، خداوند نیز آنـان را یـاري و پیـروز میکند: کَمْ مِنْ فِئَۀٍ قَلیلَۀٍ غَلَبَتْ فِئَۀً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّه وَ اللَّه مَعَ الصَّابِرین» (بقره: 249 )چه بسیار گروه‌های کوچکی که به فرمان خدا، بر گروه‌های عظیمی پیروز شدند!» و خداوند، با استقامت‌کنندگان است.
نمونه عینی این حمایت را ؛ در جنگ ۳۳ روزه #حزب_الله لبنان مقابل مثلا قویترین ارتش جهان دیدیم

۱ - فرد مقبول» نمیتواند در به دست آوردن نتیجه، کارکرد فرد اصلح» را داشته باشد.
نگاه فرآیندي و بلندمدت به مسئله، میتواند برخی آسیبهاي انتخاباتی را نشان دهد:  
 گرایش پروژه اي به صالح مقبول به جاي فرد اصـلح، بـه آرامـی نهادینـه میشـود و طالبـان مقام، لازم نمیدانند به دنبال تراز مطلوب ارزشهاي مدیریتی باشند، بلکه به جاي سـختی زیـاد  
این کار ؛ پول، تبلیغات و معاملات ی را به خدمت میگیرند تا مقبولیت جعلی تولید کنند؛ یعنی از راه مهندسی افکار عمومی و ساختن نظر یا نظرسازيها، ضعف خود را جبران میکنند.  
این سیر تمام شدنی نیست و هر بار، فردي که نسبت به دیگري، صـلاحیت کمتـري دارد، دسـت  
به مقبولیت سازي براي خود میزند و با معاملات ی گسـترده درون مکتبـی و بینـامکتبی، نـوعی میانه روي و مشروعیت کاذب تولید میکند تا جایی که دیگر اثري از هویت مکتبی باقی نمانـد.
اگـر حجت شرعی براي انتخاب فرد صالح به دست نیامد ، بیشک وي در حدي نیست کـه سـبب حـل مشکلات شود و به جاي حل مشکلات، عامل منحل شدن اعتبار مکتب مطلوب نیز خواهد شد.
اسلام میگوید: اگر فرد بهتري بـراي مـدیریت وجـود دارد و مـا کـار را بـه وي نسـپریم، خـائن و  ملعونیم. پس تعریف جعلی اصلح به کسی که صلاحیت کمتري دارد، ولـی مقبولیـت بیشـتري دارد، غیراسلامی است. *قابل توجه همه ما*

این مطلب را میتوانید در اینستاگرام بنده پیگیری کنید
روح الله غیاثی ۹۸/۰۹/۲۵


https://www.instagram.com/r_ghiasi110

اگر اینستاگرام دارید لطفا حقیر رو فالو ؛ و ضمنا قسمت ذخیره داستان های صفحه بالا رو چک کنید


سیری در شعارها و رجزهای خاطره انگیز جبهه ها

انتخاب بین اصلح یا صالح مقبول

رسم نامردا همینه

وَ ,فرد ,صالح ,وي ,، ,خدا ,به جاي ,صالح مقبول ,به مردم ,به دست ,معاملات ی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها